През 1811 г. Якоб Кристиян Якобсен, основателят на Карлсберг, се появява на този свят. Когато баща му умира през 1835 г., Якобсен започва своя път в пивоварството. Якоб Кристиян е роден да бъде пивовар. Благодарение на страстта към бирата и на интереса към естествените науки, Якоб Якобсен поема житейски път, чиято основна цел е подобряване качеството на бирата. Неговата първа спирка по пътя е Бавария, където изучава нови пивоварни технологии в пивоварната на Габриел Седлмайер – Spaten - в Мюнхен. През лятото на 1845 г., заедно с две бурканчета мая Spaten, скрити в кутия за шапки, той се прибира в Дания с пощенската кола.
По време на това дълго пътуване, той охлажда маята, като спира често и я облива със студена вода. Първите партиди лагер бира Якоб Якобсен забърква в коритото за пране на майка си. След това ги усъвършенства в пивоварната, докато постигне идеалния баланс. Новата лагер бира има нужда от нова пивоварна с по-голямо охладително пространство. Използвайки името на своя 5-годишен син – Карл, и датската дума за хълм –"bjerg", той изгражда новата си пивоварна в покрайнините на Копенхаген. Ето как, през 1847 г. се ражда Карлсберг. Международното признание идва само 21 години по-късно, когато първата бира Карлсберг е изнесена за Великобритания.
Якобсен използва случая, за да модернизира пивоварната отново. Той инсталира охладителна система, която подобрява качеството на продукта и води до значителен ръст в продажбите. В този момент синът на Якобсен – Карл, се прибира от Европа, където е изучавал пивоварния процес. Баща му предлага да създаде своя собствена бира в новата пристройка на пивоварната. Той нарича тази част на пивоварната Новия Карлсберг. Първото нещо, с което Карл се заема, е да отговори на търсенето, като увеличи капацитета и съкрати пивоварния процес на баща си наполовина. Само в рамките на 10 години продажбите на Новия Карлсберг надминават тези на бащиния Стар Карлсберг. Карл продава бирата с марката Карлсберг, но без благословията на баща си, тъй като продуктът му е с по-кратък срок на съхранение. Това нажежава отношенията между баща и син. Якоб Якобсен, с помощта на адвокатите си забранява на Карл да използва пристройката и се опитва легално да ограничи производствения му капацитет. Той дори иска Карл да смени името на пивоварната си. Якоб Кристиян смята, че трябва да задържи дизайна на марката за собствените си бири, но Карл не се съобразява с него. Баща и син най-накрая се сдобряват през октомври 1886 г., точно преди смъртта на Якоб Якобсен.
Якоб Якобсен основава Лаборатория Карлсберг, за да изучава процесите на малцуване, пивоварене и ферментация
Основана е Фондация Карлбсерг, за да управлява Лабораторията и да е в полза на датските научни изследвания
Карл Якобсен създава своята независима пивоварна, наречена Новият Карлсберг
През 1883 г. професор Емил Кристиян Хансен разкрива ключа към биреното производство с идеална консистенция. Той открива, че организмите са съставени от различни гъби и че културата на маята може да се култивира. Хансен успява да изолира чиста култура мая, което завинаги променя концепцията за производство на бира. Методът за култивиране на чиста мая е основополагащ и революционен за качеството на бирата по целия свят. Вместо да го запази в тайна, Якоб Якобсен решава да сподели откритието с пивоварите по света. Може би е вярвал, че оригиналът никога няма да бъде надминат или пък че по този начин във всички бири ще има по малко от Карлсберг. Без значение каква е причината, оригиналната мая на Карлсберг се използва в повечето от чистите лагери, които се произвеждат днес.
По-късно, през 1909 г. датският доктор по химия Сьорен П. Л. Сьоренсен, ръководител на химическия департамент на Лаборатория Карлсберг, разработва скалата на киселинността (pH скалата), което оказва голям ефект върху производството на бира и има значителен научен отзвук. Скалата pH се превръща в стандарт, чрез който определяме как течността реагира при взаимодействието си с живи организми. През целия ХХ век Лаборатория Карлсберг допринася за важни изследвания на ензимите и продължава да го прави и до днес.
Датският архитект и артист Торвалд Биндерслол е нает да създаде етикет, който да промени вида на бирата Карлсберг завинаги. През същата година Карлсберг става първата пивоварна в Дания, която е наета да снабдява с бира Датския кралски двор. Коронката на етиката на Карлсберг е свидетелство за оказаната чест. Листото хмел на етикета пък символизира естествените съставки на Карлсберг. За Якоб Якобсен и за сина му Карл изгледът на сградите на Карлсберг също е много важен. Баща и син вярват, че красивата и артистична среда повдига духа. Идеята им била да изследват архитектурни стилове за индустриалните сгради и да създадат естетически издържана пивоварна.
Карл Якобсен иска да докаже, че коминът на фабриката може да е произведение на изкуството. Под негово ръководство през 1900 г. е издигнат известният усукан комин на Карлсберг. Портата на оригиналния вход на пивоварната е украсена със звезда с 12 лъча. Тя е запазена марка на стария Карлсберг. Слонската кула на Карл Якобсен е вероятно най-известната сграда в пивоварния комплекс. Слоновете символизират четирите деца на Карл. Той избира този символ, тъй като представлява сила, вярност и трудолюбие. И идеално се вписва в неговото мото Laboremus Pro Patria (Да работим за нашата страна).
Карлбсерг основава отдел "Износ"
Започва бутилиране на бира Carlsberg в Ирландия, Гибралтар и Малта
Подписан е първия лиценз за производство на бира Carlsberg извън Дания - в Кипър, Пивоварна Фотиадес
В периода 1968-1981 г. Карлсберг увеличава международния си фокус и отваря пивоварни в различни части на света. Първата отвъдморска пивоварна е създадена през 1968 г. През 1972 г., 1974 г. и 1981 г. Карлсберг отваря пивоварни в Малайзия, Великобритания и Хонг Конг.
В периода след 1976 г. продажбите на Карлсберг и Туборг извън Дания надвишават вътрешните продажби. Успехът на продуктите Карлсберг и Туборг в целия свят се дължи на качеството, познанията и технологичния перфекционизъм.
Международното присъствие на Карлсберг се разраства през 90-те години на миналия век, а компанията увеличава придобитите нови дялове в пивоварните в Португалия, Швеция, Италия, Виетнам, Китай, Полша, Латвия и Хърватска.