Карлсберг България получи отличие за инициативата „Заедно за природата“ от първите годишни награди за корпоративна социална отговорност за 2021 г., организирани от Министерството на труда и социалната политика.
Карлсберг България зае второ място в категория „Околна среда“ с кампанията си за повторна употреба на оборотни стъклени бутилки, а наградата бе връчена от Петър Начев, директор на дирекция „Жизнено равнище, демографска политика и социални инвестиции“. Победител в категорията стана „Гопет Транс“ ЕООД с проект за намаляване на въглеродните емисии в сферата на транспорта и логистиката. На трето място се класира Кауфланд България ЕООД с проект за насърчаване на биоразнообразието.С призове бяха отличени добри практики и социални каузи, които спомагат за развитието на служителите, околната среда и обществото.
Съюзът на пивоварите в България, в който членуват водещите производители на бира в страната, също получи отличия в категории „Човешки ресурси" и „Общество", за своя принос и активни кампании в областта на социалната отговорност, които от години допринасят за развитието на бранша и за добрите практики при превенцията на прием на алкохол от непълнолетни лица чрез спорт и образование по темата.
"Благодарим на всички наши партньори за подкрепата и отговорното отношение към общите ни инициативи, които ни помагат да реализираме дългосрочни кампании, насочени към най-важния капитал на всяка една организация - служителите, а на ниво страна - младите хора, които са бъдещето на България". - сподели по повод наградата Ивана Радомирова, Изпълнителен директор на Съюза на пивоварите.
„Корпоративната социална отговорност е въпрос на споделени усилия. Тя не е еднократен акт, а поредица от ежедневни действия, които водят към устойчива промяна. Ето защо е важно да осъзнаваме значението на темите, свързани с опазването на околната среда, ефективното управление на природните ресурси и екологичното развитие на обществото. Само заедно можем да постигнем устойчиво развитие с мисъл за бъдещето“. – коментира Елина Цанкова, Мениджър PR и Корпоративна социална отговорност в компанията.
Инициативата „Заедно за природата“ се проведе в периода 19 юли - 15 август 2021 г. в партньорство с лидера в модерната търговия у нас Kaufland България, с цел да насърчи връщането на стъклени оборотни бутилки в търговските обекти като начин да спомогнем за опазването на природните ресурси и околната среда. За да стимулираме събираемостта на бутилките, организирахме игра с награди за потребителите - 240 ваучера за пазаруване на стойност 50 лв. и един ваучер за пазаруване в Кауфланд за 500 лв. Само за месец, хиляди български потребители върнаха близо 300,000 стъклени оборотни бутилки за повторна употреба, чрез което допринесоха за спестяването на близо 90,000 кг CO2 емисии.
Наградите за корпоративна социална отговорност на Министерството на труда и социалната политика се организират за пръв път с амбицията да се превърнат в ежегодни отличия в категориите Човешки ресурси, Общество и Околна среда, и да отличават най-добрите примери в тези области, както и да допринасят за формирането на устойчив модел на развитие и диалог между бизнеса, гражданите и институциите в страната.