Меню

Карлбсерг Груп публикува резултати за първо тримесечие на 2017

Предвижданията за цялата година се запазват непроменени

Днес Карлсберг Груп публикува финансовите си резултати за първо тримесечие на 2017 година. Ето и най-важните цифри за Групата и за Западна Европа, в това число България:

 

  • Стабилно финансово начало на годината за Карлсберг Груп, в тон с предвижданията за цялата година:
  • Нетни приходи от +4%
  • Цена и микс (на различните марки и различните опаковки) +4%
  • Общ обем на продажбите – стабилен
  • Ръст на международните премиални марки на компанията: Tuborg +1%; Carlsberg + 8%; Grimbergen + 25%.

 

  • Регион Западна Европа, част от който е и Карлсберг България:
  • Нетни приходи от +2%* (DKK 7.8bn)
  • Цена и микс – стабилни
  • Общ обем на продажбите с ръст от +2% (13,3млн. хл)

 

Много добро представяне на пазара в България, Германия и Италия. У нас през първото тримесечие на годината Карлсберг България е единственият бирен производител с ръст на пазарния дял – при  свиващ се общ пазар с 3,3% в обем и 3,9% в стойност - според данни на агенция Nielsen A/S. За първо тримесечие пазарният дял на компанията в България е нараснал в обем с 5,0пп - достигайки до 27,7% дял от пазара на бира. Представянето на местните брандове е както следва: Пиринско с +15,3% в обем и с +2,8% в пазарен дял, достигайки 17,2% от обема на общия бирен пазар; Шуменско расте както в обем (с +29,1%), така и в пазарен дял (с +2,2%).  

Изпълнителният директор на Карлсберг Груп коментира резултатите:

“С 4% ръст на нетните приходи ние осигуряваме стабилно начало на 2017 година. Ние сме на път да постигнем обещаното за цялата година и запазваме прогнозите си за 2017.”